آنچه که در ساخت مخازن سوخت مورد توجه می باشد :

  • 1- متریال مورد استفاده
  • 2- مکانیزم ساخت و تولید

ساخت مخازن سوخت ، دارای استاندارد ها و پیچیدگی های خاص خود می باشد.

انتخاب و بهره گیری از متریال مناسب ،یک طرف این قضیه و نحوه و مکانیزم ساخت طرف دوم این قضیه می باشد.

متریالی که  برای ساخت مخازن سوخت به کار می رود باید دارای بهترین کیفیت از جهت ماندگاری و  عدم واکنش با سوخت باشد.

از طرفی انتخاب متریال ، با بهترین کیفیت میتواند هزینه ها را به طرز سرسام اوری افزایش دهد به گونه ای که این محصولات مشتریان خود را از دست بدهند.

بنابر این بهترین راه انتخاب ، بهینه سازی و انتخاب بهترین متریال با مناسبترین قیمت می باشد.

چگونه بهترین متریال را تشخیص دهیم ؟ میتوانید در این مقاله اطلاعات بیشتری کسب کنید.

با توجه به اینکه مخان سوخت قابل عرضه در فروشگاه پردیس یدک از جنس آلومینیوم گرید 5000 تولید می گردد ، لذا مراحل ساخت با این نوع آلومینیوم بررسی میگردد.

برای ساخت مخزن سوخت ، ابتدا پس از تهیه ورق آلومینیوم ، سایز طول و عرض قطعه مورد نیاز را توسط گیوتین جداسازی میکنند.

سپس طبق سفارش و یا نیاز فروشگاه ، ورق در قالب مورد نظر ( اسکانیا ، ولوو  و …. ) قرارداده می شود.

بدین صورت شکل اولیه مخازن سوخت آماده می گردد.

سپس دو لبه ی ورق توسط ربات جوشکار به یکدیگر به صورت کامل جوش داده می شود.

پس از پایان مرحله جوشکاری ، طبق نقشه درخواستی مشتری و یا اصول نصب ، محل گلوئی و دیگر متعلقات باک توسط فرز مشخص شده و به یکدیگر نصب می شود.

 

 

پس از این مرحله ، نوبت به نصب تلاطم گیر ها یا همان پرده ها میرسد.

این پرده ها که دارای سوراخ هایی هستند ، فضای باک را به چند قسمت تقسیم میکنند

و بدین ترتیب مانع ایجاد تلاطم در سوخت درون باک در شرایط خاص همانند هنگام ترمز گیری یا حرکات مانور دهی می شوند

از موارد مورد توجه در این بخش ، نحوه ی جوشکاری این پرده ها می باشد که حتما باید به صورت کامل جوش داده شود

در غیر این صورت احتمال جدا شدن از باک و غوطه ور شدن درون باک وجود دارد.

هم چنین در این مرحله ، تعداد پرده متناسب با طول باک در نظر گرفته می شود .

آنچه که پردیس یدک به مشتریان خود پیشنهاد می نماید ، تعداد 2 عدد پرده برای باکهای کمتر از 500 لیتر و تعداد 3 پرده برای باکهای بیش از 500 لیتر می باشد.

پس از فرایند جوشکار پرده ها ، مسدود کننده های باک که در ابتدا و انتهای باک استفاده می شوند ، توسط ربات به صورت کامل و یکدست به مخزن جوشکاری می شود.

پس از اتمام مراحل ساخت باک ، تست نشتی در مخزن آب به صورت زیر انجام می شود.

باک را در یک مخزن آب شناور میکنند و توسط باد محفظه را پر میکنند ، که نشتی درون باک وجود نداشته باشد.

 

پس از اتمام تست و تائید متخصصین این قسمت ، باک به قسمت X-RAY  منتقل شده و پس از تست ترک یابی ، برچسبهای کنترل کیفی روی این مخازن چسبانده می شود .

سپس بسته بندی شده و به بازار عرضه می گردد.

برای خرید اینترنتی مخازن سوخت میتوانید به این لینک مراجعه فرمائید.

در صورتی که نیاز به سفارش مخازن سوخت اختصاصی دارید به این لینک مراجعه فرمائید.

لطفا با ما در ارتباط باشید .